21 okt. 2014

Just nu är det bara stora saker på gång...

Jag virkar en sjal just nu, det tar tid... och inte särskilt kul att visa upp nåt som ser likadant ut varje dag, i princip.

Däremot kommer jag tipsa om ett jättelätt och fint mönster om man inte vill virka vanlig mormorssjal. Vilket i och för sig är fin men kanske inte så kul alla gånger.
Jag håller även på att försöka få fram ett mönster på en egen sjal, en jätteenkel sjal men det är just ökningar i spetsarna som ska till innan jag lägger ut det.

Tipset är Mother of the Bride shawl. Jag har tipsat om det tidigare i det här inlägget, men det var ju ett tag sedan. Mönstret hittar man på Lion Brand och är på engelska, men det finns ett otroligt lätt diagram att följa också. Jag själv skrev bara ut diagrammet, följde det i 4 varv och sedan kunde jag mönstret utantill, det är enbart 2 olika varv man behöver komma ihåg!

Här är då länken till mönstret, du måste ha inloggning (gratis) på Lion Brand.


*¨`*•. In English .•*¨`*•

I'm doing a big shawl right now, so I just don't have much to show you for the  moment. But I will recommend a free pattern from Lion Brand on a Mother of the Bride shawl. It's really easy and I think it is suitet for beginners. It is based on chainstitch and double crochet, hepp.

This is the link for the pattern, you need a login to Lion Brand (free).

 

Inga kommentarer: